معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوروی گفت: توسعه دانش بنیانها از سیاستهای این وزارتخانه بوده که از هیچ تلاشی دراین زمینه دریغ نداریم.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، دکتر غلامحسین رحیمی شعرباف روز سه شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری البرز افزود: بنابراین برای دستیابی به هدف افزایش دانش بنیانها، پارکهای علم و فناوری ظرفیت قابل توجهی به شمارمی روند.
با پخش سومین قسمت مستند «غیررسمی» در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، داستان به ثمر رسیدن برخی از دستاوردهای محققان جوان نسل انقلاب جهاددانشگاهی روایت میشود.
رییس جهاددانشگاهی توسعه صنعتی را زیربنای اصلی توسعه اقتصادی کشور دانست و تأکید کرد: از تجربههای تلخ گذشته باید درس گرفت و برای آینده آنها را تکرار نکنیم.
رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران گفت: با امضاء تفاهم نامه مشترک با مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد، فصل جدید همکاریهای علمی و پژوهشی دانشجویی را با این مجموعه آغاز کردیم.
مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران در راستای توسعه فعالیتهای علمی خود و همکاری با دیگر مراکز علمی کشور، در برگزاری دومین کنفرانس بینالمللی بیابان لوت با رویکرد گردشگری مشارکت خواهد کرد.
معاون سرمایه گذاری استان تهران گفت: «فاز نخست اولین پروژه گردشگری اقتصاد مقامتی استان تهران با حجم سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان در کیلومتر ۲۱ جاده تهران- کرج به بهره برداری می رسد.»
آمار رسمی از نبض تازه سفرها بعد از زمینگیر شدن کرونایی بازار گردشگری در عید۹۹ نشان میدهد مسافرت خانوارها در دو تعطیلی مناسبتی خرداد نسبت به تعطیلات نوروز رشد پیدا کرد.
کمیته «گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به دنبال آغاز ترددهای بیناستانی از ابتدای اردیبهشتماه، اعلام کرد: الگوی «سفر منفرد و هوشمند» بر مبنای رعایت کامل پروتکل الزامات بهداشتی و حفظ سلامت هموطنان، به ستاد ملی مدیریت کرونا پیشنهاد شده است.
شیوع ویروس کرونا و همهگیری آن در سراسر جهان و تبدیل شدن به بزرگترین بحران جهانی پس از جنگجهانی دوم تمامی معادلات و پیشبینیهای ۱۰ ساله کارشناسان را برهم زد و بازار گردشگری با بیشترین آسیب که به مراتب بسیار بیشتر از رکود اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۹ و شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ مواجه خواهد شد.
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازگشت ۷۰ ایرانی مقیم ووهان چین در هفته آینده خبر داد و گفت: طبق نامه ای که امروز از وزارت بهداشت به دولت ارسال می شوند، سفرهای تفریحی از چین به ایران ممنوع و سفرهای کاری نیز محدود می شود.
معرفی برترین استارتاپ های گردشگری خارجی
گسترش کسب و کارهای حوزه گردشگری در کشور ایران که صاحب ظرفیتهای گستردهای است میتواند زمینهای باشد تا کسب و کارهای مشابه فعال شده و به رونق گردشگری کمک کنند. از این رو تصمیم گرفتیم به معرفی برترین استارتاپ های گردشگری بپردازیم.
آیا تا به حال پیش از سفر به این سوال برخورد کردهاید که بهترین وسیله حملونقل برای شما چیست؟ بسته به مسافت و نوع تردد میتوان از راههای مختلفی برای رفتوآمد استفاده کرد. خودروی شخصی یا اتوبوس، قطار یا هواپیما... اما شما بهترین وسیله حملونقل چطور انتخاب میکنید؟
هدف پروژه گردشگری اجتماعمحور در اندونزی، بهتر کردنشرایط اجتماعی- اقتصادی برای جامعه محلی است؛ آن هم درحالیکه از این طریق توسعه پایدار محیط طبیعی و فرهنگی را تضمین میکند.
در حال حاضر و با شیوع کرونا، کسب و کارها و فعالیتهای صنعت گردشگری و هتلداری با بحران شدیدی مواجه شدند و در حال ورشستگی هستند. همهگیری ناشی از ویروس کرونا، همه جهان را تغییر داده و نه فقط در کوتاهمدت، بلکه اثراتی بلندمدت خواهد داشت.
امروزه بررسی ظرفیت گردشگری پایدار جهت تعیین دامنه ظرفیت پذیرش، از موضوعات مهم در بحث گردشگری کار آفرین به شمار می رود. جزیره قشم به عنوان یکی از مقاصد گردشگری کشور، با توجه آسیب پذیر بودن آثار فرهنگی و جاذبه های طبیعی و همچنین وجود ژئوپارک ثبت شده در آن، بحث حفاظت از ژئوپارک و در مجموع گردشگری این جزیره کاملا ضروری است.
گردشگری به عنوان یک صنعت پیشرو موردتوجه تمامی کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه قرار گرفته است و رونق آن تاثیرات مثبت و منفی در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی بر کشورها و ساکنان آن داشته است. در همین راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و زیست محیطی حاصل از توسعه گردشگری بر کشور ایران به بررسی مطالعات انجام شده در این حوزه پرداخته است.
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری سازمانی جهانی گردشگری UNWTO پروژهای را به پایان رساندند که با نام داستانهای گردشگری ایران منتشر شد.
هدف این کتاب کمک برای در معرض دید قرار دادن وب گاه شما و جذب بازار هدف بر خط است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک استراتژی برای بازاریابی اینترنتی در رابطه با محصولات و خدماتی که عرضه می کنید و همچنین در رابطه با بازار هدف خود تدوین نمایید.
این کتاب بطور عموم به روشی پویا و تحکم آمیز نگاشته شده است و خوانشی روشنگر را برای کسی که به مسائل توسعه در ارتباط با توریسم علاقه مند است، فراهم می سازد(دکتر مارکوس استفانسن، شرکت توریسم).